تبلیغات
کونگ فو
English
فارسی
یکشنبه 11 مهر 1389  12:40 ب.ظ

گرفتگی عضلات
 
شما می توانید با خستگی کنار بیایید. ناتوانی در تمرکز هم قابل تحمل است. اما گرفتگی و درد عضلانی چطور؟ وقتی این دردها به سراغتان بیاید، تمرین در باشگاه بدترین چیز ممکن برایتان خواهد بود.
گرفتگی و درد عضلانی فقط در نواحی عضلات شکم ایجاد نمی شود; در هر قسمت از بدن قابل پیدایش است-از رانها گرفته تا عضلات بازو، حتی عضلات ساق.
صرفنظر از نوع تمرین، همه مستعد گرفتار شدن به گرفتگی عضلانی هستند. وقتی یاد بگیرید که چطور با این دردها کنار بیایید-و به طور کلی چطور از بروز آن جلوگیری کنید-دیگر از تمرینات خود عقب نمی افتید.
دردها و گرفتگی عضلانی معمولا خود به خود برطرف می شوند. اما تا وقتی این دردها از بین بروند، انگیزه شما پایین آمده و جلسه تمرینتان بی حاصل خواهد بود.
● چرا درد و گرفتگی عضلانی پدید می آید؟
باقی در ادامه مطلب ...


سه شنبه 23 شهریور 1389  12:08 ب.ظ
نوع مطلب: (مطالب عمومی ... ،) توسط: saeed p

چگونگی شکستن اجسام سخت
 
بدون زمینه و بدون علم و آگاهی ، با مشت به یک آجر ضربه بزنید ، این احتمال وجود دارد که یکی از انگشتانتان را بشکنید.حال ، با نیرویی مناسب ، سرعت ، شدت و تنظیم درست به آجر مشت بکوبید،این بار آن را خواهید شکست.مایکل فلد (Michael feld) فیزیکدان میگوید: شگفت آور اینکه ، هیچ حقه و ترفندی در میان نیست. آنچه شما مشاهده میکنید ، یکی از بیشترین حرکتهای موثر و کارآمدی است که بشر تا به کنون آن را درک نموده . ما در پژوهشها و تحقیقات ، نتوانستیم چیزی برای ارتقا و پیشبرد این هنر بیابیم.

حرفه ای های هنر های رزمی فقط آن چیزهایی را میشکنند که قابل شکستن هستند. به عنوان مثال ، در هنگام ضربه زدن به یک تخته از چوب کاج ضربه را با خطوط و رگه های چوب میزان میکنند، بنابراین چوب به آسانی میشکند. و چنان چه آنها مایل به زور آزمایی بیشتری باشند به جای آجر که شکنندگی کمتری دارد بلوکهای بتونی را انتخاب میکنند.
باقی در ادامه مطلب...


جمعه 19 شهریور 1389  11:00 ب.ظ

افزایش قدرت و استقامت

بسم الله الرحمن الرحیم

مبحث دوم :
تمرین 1
در این تمرین طنابی به طول حدود 5 متر از سقف بلندی آویزان می شود و هنرجو می‌بایست در حدود فاصله 4 متری از زمین خود را به طور ثابت نگه دارد این تمرین نیز نیازمند تکرار و استمرار است

سقف مهارتی در آن نیز به این صورت است که هنرجو می‌بایست نصف روز را در این حالت حفظ کند سپس می‌تواند برای مشکل کردن تمرین به پاهای خود وزنه به مقدار دلخواه ببندد

اهداف خلاصه شده این تمرین
تمرکز
افزایش قدرت و استقامت
پرورش روحیه صبر در هنرجو

اصل این تمرین نیز بدین گونه است که هنرجو پس از اینکه در این تمرین مهارت لازمه را کسب کرد باید بر روی طناب و در حالت آویزان با حریف مقابل مبارزه کند و با چوبی که در دست دارد مهارت خود را در استفاده از این چوب نیز نشان دهد
ـــــــــــــــــــــــــ ــ
اگر طالب جاودنگی هستی به مبدأ بنگر


حداکثر قدرت و استقامت و سرعت برای رزمی کاران

بخش اول

قدرت سرعت استقامت سه عامل مؤثر برای موفقیت یک ضربه در هنرهای رزمی هستند مقوله‌ای که ما قصد وارد شدن به آن را داریم در ابتدای امر قدرت و سپس استقامت به عنوان مهمترین می‌باشد چه را که سرعت بدون قدرت و قدرت بدون استقامت محال است

بهتر است اکنون به بررسی تمریناتی که با این بحث مرتبط می‌باشد بپردازیم

تمریناتی که برای این بخش در نظر گرفته ایم تمرینات ایستاتیک می‌باشد برای اینکه موضوع واضح‌تر شود بگذارید تا با مثالی تشریح شود

به عنوان مثال وارد کردن فشار با دستانتان به یک دیوار درحالی که هیچ حرکتی را محتمل نمی‌شوید و تنها در مقابل بار ثابت یا حتی متناوب مقاومت می‌کنید این نوع تمرینات را تمرینات ایستاتیک می‌نامند

تمرینات این بخش شامل انواع بسیار مختلف و گوناگون می‌باشد و ما فقط به شرح حرکات عمومی و مهم می‌پردازیم.

باقی در ادامه مطلب...


راهکارها و روشهای افزایش توان جسمانی
 
راهکارها و روشهای افزایش توان بدنی کاملا مشخص و تعریف شده است . مهم است که برای این کار مطالعات پزشکی و ورزشی مورد توجه قرار گیرد . افزایش توان جسمانی به 3 شاخه اصلی تقسیم میشود :
1.افزایش استقامت 2. افزایش قدرت 3. افزایش انعطاف که در ادامه آنها شرح داده خواهد شد . اما نکته مهم این است که هر 3 عامل گفته شده به همراه جزئیاتشان اگر چه شاخه های اصلی درخت افزایش توان جسمانی است اما بدانید که تنه این درخت مراقبه ذهنی و آرامش اعصاب و تمرکز است . همانگونه که انجام دادن تمرینهای بدنسازی با خشونت و بدون تمرکز هیچ فایده ای ندارد  انجام تمرینهای افزایش توان جسمانی که در ادامه آمده است همگی باید در کمال تمرکز و آمادگی ذهنی انجام شود ، در مطلب بعدی سایت بانک اطلاعات ورزشهای رزمی مطلبی در این مورد خواهید خواند که چگونه ذهنی رزمی در کمال آرامش داشته باشیم و همچنین مراقبه ذهنی را خواهید آموخت .

عوامل افزایش توان جسمانی به شرح زیر است :
باقی در ادامه مطلب...


  • آخرین ویرایش:-
  • تعداد کل صفحات :6  
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5  
  • 6